luni, 7 decembrie 2009

ziua in care au taiat-o toti la tara

e azi
de dimineata a explodat o statie de reglare a gazului din Sibiu, urmarile fiind 7 raniti(sper ca sunt bine acum) si gazul a fost taiat in tot orasul. am simtit asta inca de la servici, cand am simtit ca nu se mai da caldura, plus discutii ca nu va fi gaz pana cel putin maine dimineata, vom fi nespalati si inghetati, se va reduce simtitor cantitatea si mai ales calitatea contactelor sociale, de diferite grade de intimitate. chiar ca e rece... brrrr!!!
tot sibiul se incalzeste cu gaz, toata lumea are minicentrale de apartament, cu cateva exceptii, cei care au centrale pe lemne. sau cei care n-au deloc?
spectrul mancatului din frigider, sau alte uscaturi reci, ne-a cam pus pe ganduri, iar cel al nespalatului sau al dormitului infofoliti si cu sosete de lana ne-a dus cu multi ani in urma, intr-o epoca pe care o credeam uitata. am auzit pe strada, pe drumul catre casa discutii de genul: si resourile le-am aruncat, ori le-am dus la tara. alternativa unei cine incalzite la cuptorul cu microunde nu ii incalzeste pe romanii obisnuiti cu mancare gatita traditional. vorbind azi cu o prietena stabilita in bucuresti, i-am zis sa vada ce mai face azi mama ei, recunoscuta pe langa faptul ca e o mare doamna, pentru cat de bine gateste; i-am zis asta adaugand: intreab-o daca nu cumva avea ceva in cuptor! tiii, ce griji aveam eu la ora aia.

gata, joaca cu frigul de apartament s-a gatat. acum, la 9 seara, cea mai mica flacara a aragazului meu palpaie incetisor, cam ca o candela, sper ca pana ma pun in pat, ideea ca mi-a fost amenintat confortul sa fie departe, uitata.

sibieni, intrati in calduri!!!

9 comentarii:

Blonda de la Marketing spunea...

Hmmm, ce coincidenta! Tocmai azi, voi ati ramas fara gaze si tara a ramas in mod oficial fara prim-ministru neamt. No! No, no! No-ashe!!! ;)

Anonim spunea...

Coane Mijule.... chiar ma speriasem...
Io intelesesem in titlul ca azi e ziua in care toti au taiato din tara.....
Ufff...ce mai speriat!!!

Miju spunea...

pentru mine alegerile s-au incheiat in momentul in care am votat. a fost cel mai rapid vot din viata mea, nici nu s-a uscat cerneala pe buletin ca deja eram spalat, dezinfectat pe maini, sters pe ochi, cu o tigareta aprinsa in coltul gurii.

Cristina, Jenika :)
ma bucur ca cititorii mei sunt mai...
si gasesc sensuri neinchipuite de mine in momentul in care am scris acest post. da, imi place sa vorbesc in cimilituri, chestii care au cel putin doua intelesuri, dar de data asta a fost pura intamplare potrivirea

sunt bine, curat si hranit, perspectiva unui dus cu jetul de la esspresor e un vis uitat :)

day-dreamer spunea...

Ştiu sigur că aveam de spus ceva inteligent... dar m-a lovit masculinul adjectivelor folosite în comentariul de mai sus, de mi-am pierdut fluxul gândurilor. Doamne fereşte, nu insinuez nimic, dar aşa credeam :))

Orin spunea...

În ziua respectivă, am cam scăldat-o cu frigul... doar puţin am suferit, la serviciu! Lunea e ziua de masaj, nenea avea calorifere electrice, era chiar prea cald, după asta, am fost la nişte prieteni, au gătit pe plită electrică, nu-ţi spun ce, că poate eşti la serviciu şi nu se face să leşini de poftă... cînd am ajuns acasă, aveam deja gaz... :))

Miju spunea...

@day-dreamer - esti rapida pentru una care viseaza ziua :D

@Orin - da, sunt la servici, dar am trecut preventiv pe la dobrun, mi-am luat placinta si strudel :D
kill me!

PS: am inaugurat venirea gazului cu o oala de vin fiert, puteam sa ies cu pieptu-n viscol dupa asta

Orin spunea...

Hmmm... mi-e o poftă de vin fiert... și de fiecare dată eram șofer cînd aveam așa ceva prin preajmă! Uuufff!

Miju spunea...

zi de plita aia electrica, ce minuni a putut face, si aranjam si de un vin fiert. rosu? :D

Orin spunea...

Ma faci sa dau din casa... In primul rind, eu am fost ajutor de sef bucatar, adica am facut salata, am spalat vasele, ma faceam utila. Pe plita respectiva se desfasurau multe in diverse oale si tigai. Cel mai interesant a fost primul fel: intr-o ulcica, seful bucatar a pus niste salam din ala rosu galbui, probabil spaniol, ca n-am investigat, sa isi lase grasimea... si a tot stat acolo. Uleiul ala lasat, l-a pus in tigaie, a mai pus niste catei de usturoi zdrobiti si niste ramurele de cimbru, dupa care a pus crevetii, si i-a prajit putin pe fiecare parte, cit sa ia si aroma si sa nu fie terci. Sosul pentru creveti a fost ceva de genul: niste ceapa, taiata marunt de tot (arata ca zdrobita prin presa de usturoi), n-am avut ceapa de apa ca din aia trebuia, pusa la fiert in otet alb amestecat cu vin, pina au scazut. Dupa am vazut ca a pus un pachet de unt, putina smintina, amesteca cu telul, iar la sfirsit, niste frunze de ceapa ciorii (asta cred ca erau, erau intr-o cutie, cred ca le-au gasit la real). Asa... pe farfurie, am pus in mijloc salata facuta de mine (ca sa ma laud: salata creata, rucola, ciuperci taiate foarte fin, rosii cireasa galbene, sare si ulei de masline), in colturi au fost creveti si deasupra lor, sosul ala, nu vrei sa stii cit a fost de buuun!!! Felul doi am avut paste cu sos rosu (ceva cu carne tocata si ciuperci uscate), nu mai stau sa-ti povestesc, foarte bune, dar n-am prins reteta!
Si, acum sa vedem cum stam cu vinul fiert... rosu e foarte bun! :)