marți, 1 decembrie 2009

advent, ceva cu scortisoara...

si La Multi Ani! romanilor :)

acel ceva cu scortisoara nu arata cat gusta; hmmm, ma cam balbai.
maine, daca apuc, o sa pun si reteta, deocamdata ma retrag sa visez frumos, cat imi mai miros mainile a rom, scortisoara si altele...

update cu reteta, nenumita, sa nu se interpreteze:
*v-am zis ca am o problema cu proportiile, ca exagerez tot timpul cantitatile?
- 1 kg grau decorticat(arpacas) pus in 2,5 litri apa care fierbe, lasat pana da in clocot, desi poate fi luat de pe foc atunci, pus capacul, bagat oala in patura 24 de ore; n-a mai ramas nici o picatura de lichid si graul avea o consistenta placuta, se simtea foarte bine granulatia, bob cu bob(eu am exagerat un pic, l-am lasat ceva mai mult ca n-am fost gata cu restul ingredientelor)

- nuca, nu stiu cat a fost, oricum peste 300 grame, curatata, amestecata cu vreo 100 grame migdale maruntite, prajita un pic pe flacara in tava si apoi zdrobita cu sucitorul(iese un pic de fum, ca nuca e grasa, dar rezultatul e demential)

- stafide, peste 300 grame, aruncate in apa fierbinte cat sa le acopere bine si uitate acolo cateva ore(ca mai avem si altceva de facut)

- miere, multa - a fost singurul indulcitor folosit; sa zicem pusa dupa gustul fiecaruia

- scortisoara, rom, la fel, dupa posibilitati sau gust; rom nu e niciodata deajuns, va zic din proprie experienta, esenta am pus o sticluta de 75 ml si inca o fiola foarte concentrata, nu mai stiu de unde o am, plus cateva gaturi bune dintr-o sticla de rom adevarat, adus de prin germania

toate astea amestecate si lasate peste noapte sa se patrunda aromele...

aaa... asta nu e o coliva, daca v-ati dus cumva cu gandul la ea, ca nu stiu cine e pomenit, mai mult decat doamna mea care, tinand post, a zis ca vrea ceva dulce. mda...

4 comentarii:

Orin spunea...

Sună tare bine... rom, scorțișoară și altele...

io-n Dushu Tau! spunea...

miam..si dvs cu advent?

Tanti Jeni spunea...

Sună bine! Doamna ta e o răsfățată prima-ntâi ;) Să-ți trăiască!

day-dreamer spunea...

Cam aşa face şi mama în ajun de pomeni. Foarte rar, pentru gustul meu, dar nu mă întreabă nimeni.
Cititorii tăi sunt mai... ziceai. Păi şi-atunci? Pe cine duci cu zăhărelul? Asta-i colivă toată ziua. :)) Ce poftăăă!