miercuri, 21 octombrie 2009

maaama, ce ficati au astia!

ca sa imi treaca de scurta nebunie in care am scris de politica aici, m-am asezat frumos in bucatarie si, cu geamul larg deschis, in compania unei bune tuici si a unei sonde mari cu apa minerala, m-am apucat de, pentru mine, una din cele mai relaxante activitati cu putinta. si anume gatitul

ficatei in ceapa, stins totul cu vin si orez(sec):


o reteta destul de rapida, cu satisfactii garantate. uhhh, acum trebuie sa sting iar cu vin ...

PS: pe scurt, reteta - o tavita de ficatei de pasare(cam 500 grame), 2 cepe mijlocii taiate julien, 2(trei...) catei de usturoi tocat marunt, ulei, un pahar de vin alb, sare+piper; la foc mediu, intr-o cratita/tigaie larga se pune usturoiul cand incepe sa se incalzeasca uleiul, cand incepe sa sfaraie se pune repede ceapa peste el si se amesteca sa nu se arda, usturoiul ars asa e amar si nu miroase tocmai bine ; cand ceapa s-a calit un pic se adauga ficateii(spalati, taiati dupa inchipuirea fiecaruia) si se amesteca in asa fel incat ficateii sa fie prajiti un pic(isi schimba culoarea) pe toate partile; se pune capacul se da focul mic, cat sa fiarba inabusit totul si, cam in 15 minute(la mine) cand consider ca ficateii sunt bine patrunsi, adaug sare, piper, paharul de vin alb, maresc puterea focului si mestec sa nu se prinda, pana scade un pic sosul inmultit cu vin. La orez, hiba mare, trebuie sa fiu urmarit cand il fac(apropo, imi trebuie un asistent foto, nu-mi place sa pun mana umeda pe camera foto si uneori n-are cine sa imi toarne in pahar...)

10 comentarii:

Blonda de la Marketing spunea...

Mnia mnia mnia, pare bun tare :). Chipitap, Mijule! :))))

Oama cea pofticioasă spunea...

Stai aşa că nu mi-ai zis reţeta! Ce faci? Căleşti ceapa, arunci ficăţelu' şi stingi cu vin? Doar atît?! Că prea bine arată! Îmi place şi farfuria ceea cu tri zbenghiuri şi doo fire de iarbă :))))

Miju spunea...

blondadelamarketing: i will, I will... :D

Oama, sper sa incerc sa trec la faza urmatoare, in care eu pun zbenghiurile si firele de iarba in decor, sa renunt la farfuriile gata decorate; desi imi plac foarte mult astea. am pus update cu reteta? ha!

Orin spunea...

Miami... orice e cu orez sună nemaipomenit pentru mine! Trebuia să mă fi născut în China :))

Oama încîntată de o reţetă bună-bună, da' rapidă :) spunea...

No aşe :) Mulţam fain, îmi fac şi io şi te anunţ cum au ieşit! Cu orezul (io-l călesc în puţin unt, acopăr cu zamă de la supă, îl bag la cuptor şi-l las în pace :) Asta pen' că pe aragaz îmi iese mereu terci :D

P.S. M-aş oferi de asistent, da' nu ştiu cum rezolv problema cu distanţa... Poate găsesc în "Harry Potter and... " vreun hocus-pocus pentru teleportare :)

Oama mîncătoare de cuvinte :) spunea...

Addenda: "Cu orezul mă descurc" am vrut să zic, da' am păpat o bucată de propoziţie :)

ghrayada spunea...

test
de blog nu de ficat :)

LiaLia spunea...

Mijule, nu mă prea omor eu după ficăței, dar farfuria îmi trebe și mie modelu :D Te pupez!

Jenika spunea...

Coane....
Pai se poate ...???
Lovitura la ficat???
Asta nu se iarta...ai sa vezi...
:)

Oama cea bucătăreasă :) spunea...

Buuuun :) Am scăpat un pic prea multă sare, da' mă declar mulţumită:) Mulţumesc de reţetă!